Menu

Čakajú nás ochotné a prívetivé bankomaty

  • Napísal(a)  Redakcia
  • Čítať 1944 krát
  • Tlač
  • E-mail

S bankomatmi sa stretávame denne, rýchly spôsob výberu hotovosti z bankového účtu pozná každý. Už v najbližších rokoch by však mali bankomaty ponúknuť nové služby a možnosti založené na inteligentných technológiách.

Aspoň tak to avizuje spoločnosť Printec Group, ktorá dnes zabezpečuje prevádzku viac ako 20 000 platobných terminálov a vyše 800 bankomatov. V regióne strednej a juhovýchodnej Európy patrí medzi lídrov v nasadzovaní technologických inovácií v maloobchodných prevádzkach a v oblasti telekomunikácií. Okrem toho má za sebou aj spustenie prvých bezkontaktných platobných terminálov v strednej Európe, či nasadenie samoobslužných pokladní v obchodných reťazcoch.

V budúcnosti by bankomaty mohli v mnohom nahradiť služby poskytované kamennou pobočkou banky. Zákazníci tak ušetria čas, napríklad ak budú chcieť vložiť peniaze na svoj alebo iný účet. Okrem toho sa prostredníctvom nich bude dať s bankou aj komunikovať bez nutnosti kontaktovať zákaznícke centrum.

„Jednotlivé bezpečnostné prvky sú dnes na tak vysokej úrovni, že komunikácia prostredníctvom bankomatu sa môže stať pohodlným spôsobom na vybavovanie vecí, ktoré nás doteraz skôr obťažovali a oberali o čas. Navyše bankomaty budú klientovi viac nápomocné. Ak má napríklad klient obľúbenú sumu, ktorú z bankomatu najčastejšie vyberá, dostane ju ponúknutú ako prvú voľbu na obrazovke, keďže zariadenie bude poznať jeho návyky,“ hovorí Ján Podolský, generálny riaditeľ spoločnosti Printec Slovakia.

1990

V bývalom Československu začal prvý bankomat fungovať v roku 1989, išlo v podstate o automat na vydávanie peňazí, ktorý sa nachádzal v budove štátnej Slovenskej sporiteľne na námestí SNP v Bratislave. V tom čase ešte neexistovala sieť, vďaka ktorej by mohli byť výdaje ihneď zapisované na účet klienta, preto boli všetky transakcie spracovávané až dodatočne (offline).

Dnes okrem bankomatov využívajú zákazníci bežne aj platenie kartou priamo na mieste nákupu. Bezhotovostné platenie umožnilo obchodníkom predávať viac produktov a služieb a bolo impulzom pre ekonomiku. Spoločnosť Printec, ktorá stojí na čele technologickej evolúcie v oblasti transakčnej automatizácie je dnes tiež komplexným dodávateľom zariadení, ktoré sú potrebné pre vybudovanie technologického ekosystému na mobilné platby. „Technológie stoja v pozadí ekonomickej transformácie, obzvlášť v časoch finančnej nestability, ktorej sme dnes svedkom. Ich využitie so sebou prináša výhody tak na strane firiem, ako aj ich zákazníkov. Či už v podobe zníženia nákladov alebo väčších možností pre zákazníka,“ hovorí Ján Podolský.

6634_front-on

Spoločnosť je tiež dodávateľom samoobslužných pokladní, ktoré je možné vidieť vo viacerých obchodných prevádzkach na Slovensku. „Samoobslužné zariadenia dokážu poskytovať široké spektrum služieb a sú reálnou ukážkou dosiahnutého pokroku v oblasti automatizácie. Dnes vidíme takéto zariadenia všade, nie iba v pobočkách bánk. Umožňujú napríklad nákup lístkov, registráciu pri príchode do hotela alebo dokonca platenie daní či poplatkov,“ hovorí Ján Podolský.

návrat hore

NÁVŠTEVNOSŤ

2024        2023        2022        2021        2020        2019        2018       2017       2016       2015       2014       2013