Budúcnosť videa na pracovisku
Podľa prieskumu Cisco Global Survey budú traja z piatich mladých manažérov v najbližších piatich až desiatich rokoch výraznejšie využívať biznis video komunikáciu.
Do manažmentu spoločností na celom svete vstupuje nová generácia riadiacich pracovníkov a prináša vlastný spôsob komunikácie a kolaborácie. Väčšina sa bude výrazne spoliehať na biznis video. Chcú tak komunikovať so svojimi tímami, kolegami, dodávateľmi aj zákazníkmi. Video komunikácia im zároveň umožní poskytovať nové produkty a služby.
2013 Cisco Global Young Executives' Video Attitudes Survey ponúka prehľad o tom, čo si myslia manažéri mladší ako 34 rokov o biznis videu, ktoré používateľom ponúka vysokokvalitnú, spoľahlivú, bezpečnú a realistickú komunikáciu.
„Dnešní lídri sú často technologickí nadšenci. Lídri zajtrajška sú čoraz viac závislí na technológiách a video nie je žiadna výnimka. Ďalšia generácia manažérov si uvedomuje, že využívanie videa zvyšuje produktivitu, znižuje náklady a môže dokonca prilákať najtalentovanejších pracovníkov. Chápu, prečo môže byť video lepšie ako osobná prezencia,“ hovorí Marcel Rebroš, generálny riaditeľ Cisco Slovakia.
Spoločnosť Redshift Research urobila prieskum s vyše 1 300 respondentmi z rôznych krajín.
Kľúčové poznatky
- Traja z piatich mladých manažérov budú výraznejšie využívať biznis video v najbližších piatich až desiatich rokoch.
- 87 percent z respondentov verí, že video má významný a pozitívny vplyv na organizáciu. Uvádzajú lepšiu používateľskú skúsenosť telepracovníkov, šetrenie nákladov na cestovanie a priťahovanie talentovaných ľudí.
- 94 percent organizácií s menej ako 400 zamestnancami považuje video za spôsob, ako odbúrať jazykové bariéry v čoraz globálnejšej trhovej sfére.
- 87 percent opýtaných sa vyjadrilo, že by preferovalo prácu v organizácii, ktorá využíva video oproti spoločnosti, ktorá neinvestovala do biznis video komunikácie. Organizácii, využívajúcej video, „záleží na využívaní technológií pre rast svojho biznisu.“
- Výsledky štúdie sa delia do troch základných kategórií, ktoré sú pre budúcich lídrov najdôležitejšie: vplyv videa ich kariéru, vplyv na organizáciu a budúce potreby biznisu.
VPLYV NA KARIÉRU
- Mladí manažéri očakávajú, že video dramaticky ovplyvní spôsob, akým komunikujú.
- Traja z piatich mladých manažérov budú výraznejšie využívať biznis video v najbližších piatich až desiatich rokoch. Video bude veľmi dôležité až pre 70% vedúcich pracovníkov, ktorí budú manažovať tímy s 51 a viac členmi.
- Mladí manažéri dnes oceňujú na video komunikácii tri hlavné benefity:
a. schopnosť čítať reč tela
b. „byť na mieste“ aj bez cestovania
c. zdieľanie obsahu v reálnom čase - V budúcnosti očakávajú, že im inovácie video technológie umožnia prispôsobiť si a vylepšiť používateľskú skúsenosť – to im komunikácia tvárou v tvár neumožňuje.
- 54 percent prejavilo záujem o prispôsobenie používateľskej skúsenosti, napr. možnosť rýchlo vystrihnúť a zeditovať časť videonahrávky zo stretnutia a zdieľať ju na sociálnych sieťach alebo možnosť dodatočne si prehrať obsah z predošlej časti mítingu v prípade neskoršieho pripojenia.
- 21 percent má záujem o vlastnosti a funkcie, ktoré zvýšia a skvalitnia úroveň komunikácie – preklad v reálnom čase alebo informácie o účastníkoch konferencie zo zdrojov ako LinkedIn.
VPLYV NA ORGANIZÁCIU
87 percent respondentov verí, že video má dôležitý a pozitívny vplyv na organizáciu. Hlavné benefity video komunikáciu sú:
- Znížené náklady na cestovanie
- Budovanie vzájomných vzťahov
- Vylepšovanie telepráce
Medzi ďalšie kľúčové prínosy patrí:
- Priťahovanie talentov. Takmer 9 z 10 (87%) by preferovalo prácu v organizácii, ktorá využíva video, nakoľko jej „záleží na využívaní technológií pre rast svojho biznisu.“
- Odstraňovanie jazykových bariér. Mladí manažéri veria, že video komunikácia pomôže s odstraňovaním jazykových bariér, pretože:
- Obe strany získajú dobrý pocit z konverzácie
- Účastníci si môžu vizuálne pomôcť, ak neporozumejú konceptu
- Zlepší vzťahy medzi kultúrami
BUDÚCE POTREBY BIZNISU
Video technológie sa neustále vylepšujú a očakáva sa, že aj potreby mladých manažérov sa budú meniť. Medzi dôležité faktory, ktoré môžu ovplyvniť využitie videa, patrí:
- Jednoduchosť a všadeprítomnosť. Ak by bola video komunikácia rovnako jednoduchá na používanie a všadeprítomná ako ostatné formy komunikácie (telefón, email)
- až 84 percent opýtaných by ju využilo minimálne v jednom prípade zo štyroch, keď potrebujú komunikovať s osobou v inej lokalite.
- 53 percent respondentov by ju v tomto prípade použilo v 50 – 100% prípadov.
- Kvalita. Mladí vedúci pracovníci tolerujú nízku kvalitu video komunikácie tým menej, čím je konverzácia dôležitejšia. Štúdia poukazuje na prípady, kedy je nízka kvalita tolerovaná:
- interné mítingy – 25%
- ad hoc / počas cestovania – 22%
- dodávatelia – 17%
- zákazníci – 12%
- dôležitá komunikácia – 10%
- Hanblivosť pre kamerou. Prieskum sa zameral na dôvody, prečo je pre manažérov nepohodlné využívať video komunikáciu. Najčastejšie odpovede sú:
- neporiadok v kancelárii
- znepokojenie kvôli osobnému vzhľadu
- multi-tasking počas komunikácie
- jedenie počas komunikácie
- tréma z kamery
- Jednoduchosť a všadeprítomnosť. Ak by bola video komunikácia rovnako jednoduchá na používanie a všadeprítomná ako ostatné formy komunikácie (telefón, email)
PREHĽAD
- Prieskum 2013 Cisco Global Young Executives' Video Attitudes Survey ponúka prehľad o tom, čo si myslia vedúci riadiaci pracovníci do veku 34 rokov o biznis videu, ktoré používateľom ponúka vysokokvalitnú, spoľahlivú, bezpečnú a realistickú video komunikáciu. Zúčastnilo sa ho viac ako 1 300 respondentov z celého sveta.
- Prieskum vykonala spoločnosť Redshift Research na základe poverenia spoločnosťou Cisco. Cieľom prieskumu bolo pochopiť, aké možnosti a výzvy ponúka využitie videa v podnikovom sektore.
- Do prieskumu sa zapojili nasledujúce krajiny: Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Nemecko, Nórsko, Španielsko, Švédsko, Spojené kráľovstvo a Spojené štáty americké.