Farpoint je najlepšia akcia pre virtuálnu realitu od Sony
- Napísal(a) Matúš Paculík
- Zverejnené v Hry
- Čítať 8058 krát
- veľkosť písma zväčšiť veľkosť písma zväčšiť veľkosť písma
- Tlač
Pomaly vchádzam do jaskyne, oči si ešte len zvykajú na prítmie, keď v diaľke kútikom oka zazriem nepatrný pohyb.
Po pár sekundách sa moje podozrenie potvrdí a ku mne rýchlo vyráža malá príšera, pripomínajúca nechutne veľkého pavúka. Rýchlo zdvíham zbraň, prižmúrim jedno oko a vystrelím. Trafím síce presne, ale tieto malé potvory nikdy nechodia po jednom a tak sa okamžite rozhliadam okolo. Po hodine neústavného zápasu o život som poriadne unavený a spotený.
Máte dobrú kondíciu?
Farpoint nie je len ďalším pokusom v hľadaní použiteľnej zábavy vo virtuálnej realite. Namiesto väčšiny titulov ale vyžaduje aj trochu pohybu a neustále sústredenie.
V úlohe bezvýznamného pilota vesmírnej lode sa po nehode ocitnete na cudzej planéte. A ako to už v lacných sci-fi filmoch chodí, čaká na vás obrovská kopa mimozemských príšer, bažiacich po vašom živote.
Rozpočet na scenáristu bol očividne veľmi malý, lebo príbeh je len veľmi slabým doplnkom inak skvelej akcie. Hra od vás nechce nič iné, len sa pri svojej záchrane prestrieľať na koniec hry.
Čakajú na vás desiatky a desiatky mimozemských príšer od tých najmenších až po obrovské, pri ktorých sa budete cítiť ako malý chrobák práve vy. Na ich zneškodnenie miniete poriadnu kopu nábojov, pričom tie základné máte dostupné v neobmedzenom množstve.
S veľkým počtom protivníkov ale prichádza nečakaná únava. Neustále držanie zbrane, nabíjanie a ich výmena je pri dlhšom hraní prekvapivo náročná. Keď si po hodinke, dvoch dáte pauzu, budete slušne unavení.
Priemerná grafika nevadí
Neznáma planéta je milosrdná k obmedzenému výkonu hernej konzoly od Sony. Virtuálna realita kladie na hrubý výkon výrazne väčšie nároky ako klasická hra, je preto nelogické očakávať grafické orgie.
Výsledok je aj napriek tou veľmi dobrý, či skôr vynikajúci. Planéta je uveriteľná, presnejšie je presne taká, akú by sme čakali pri normálnom sci-fi filme. Všade je prach, veľké hory, občas priepasť a krásne jaskyne.
Mimozemské príšery pôsobia nebezpečne, vystrašiť dokážu skôr tie menšie, keďže sa k vám dokážu priblížiť nepozorovane a vo väčších skupinách.
Problém s kinetózou vyriešili vývojári úpravou pohybu. V základnom nastavení sa pohybujete len dopredu a do strán, hra je plne prispôsobená len na priamy pohyb. Toto obmedzenie ale vôbec nevadí, ak náhodou predbehnete nepriateľa, on vás dobehne a znova zaútočí pekne odpredu.
V nastavení si môžete aktivovať možnosť klasického otáčania. Nebude vám z nej zle, preto nechápeme jej štandardné vypnutie. Hranie s plnohodnotným pohybom je omnoho zábavnejšie, hlavne pri bojoch proti veľkej presile.
Bez ovládača ani na krok
Špeciálny ovládač (PS VR Aim Controller) dodávaný k hre pôsobí neatraktívne, ale len s ním je zážitok z hrania plnohodnotný. Farpoint síce môžete hrať aj s klasickým gamepadom, no mierenie a pocit zo súboja stráca na atraktívnosti.
Pôvodný nápad s jednoduchým prerobením staršieho Sharp Shooter pre PlayStation Move vývojári veľmi rýchlo zavrhli. Taichi Nokuo z dizajnového oddelenia Sony sa v blogu vyjadril o potrebe použitia čo najjednoduchšieho dizajnu.
Počas hrania s nasadeným VR headsetom totiž hráč ovládač nevidí, ale ho drží vo svojich rukách. Každá zbytočná časť a dizajnová chyba ho môže odpútať od hry, preto je PS VR Aim Controller jednoduchý a na prvý pohľad neatraktívny.
Všetky tlačidlá nájdete umiestnené v okolí dvojice joystickov, pre ovládanie teda nemusíte meniť uchopenie a ani si dávať dolu VR headset. Zžitie sa s ovládačom trvá doslova pár minút, po prvej odohratej hodine budete všetko robiť automaticky.
Navyše je veľmi ľahký, teda aspoň na prvý pohľad. Po hodine, dvoch, budete slušne unavení a pri každej príležitosti skončí zbraň položená na kolenách.
Skvelá, ale krátka zábava
Farpoint je po Resident Evil 7 druhou hrou, ktorá dokáže zaujať natoľko, že sa pri nej dá stráviť na jeden záťah niekoľko hodín. Bohužiaľ, tých hodín strávite len pár, keďže dĺžka hry je veľmi priemerná.
Môže za to nielen pekné grafické spracovanie, zábavný koncept, ale aj nulový dopad na vznik kinetózy. Ani po hodine hrania sa totiž nedostavil nepríjemný pocit, z ktorého dokáže byť hráčovi nevoľno.
Ak teda odhliadneme od podpriemernej dĺžky hry, je zásadným problémom jedine cena. Zaplatiť za hru s ovládačom vyše 80 eur nie je málo, vychádza to približne 15 eur na hodinu zábavy.
Našťastie Aim Controller po dohraní nemusíte vyhadzovať, keďže ho bude podporovať viacero zaujímavých hier.
Farpoint | |||||||||
Platformy: PlayStation VR | |||||||||
+ | - | ||||||||
Zábavná akcia | Opakujúce sa misie | ||||||||
Dobrá grafika | Cena s ovládačom | ||||||||
Bez problémov pri rýchlom pohybe | |||||||||
HODNOTENIE: 85/100 | |||||||||
Zábavný výlet do virtuálneho sveta plného mimozemských príšer. Pre milovníka akčných hier nutnosť. |