ECU: Zoznámte sa s výhodami diagnostiky riadiacej jednotky motora
Vnútorné fungovanie moderných motorových vozidiel pozostáva z veľkej časti z počítačom podporovanej elektroniky. Vo vozidle je často inštalovaný dvojciferný počet riadiacich jednotiek, ktoré sú prepojené dátovou zbernicou a môžu medzi sebou komunikovať.
Aj táto špičková výbava sa môže časom a vplyvom rôznych faktorov pokaziť. Riešením potom ostáva diagnostika, o ktorej si niečo povieme.
Aké sú funkcie riadiacej jednotky?
Aby ste vedeli svoje auto správne používať, je nutné poznať jeho základné časti. A platí to aj v prípade riadiacej jednotky.
Takmer všetky mechanické ovládacie prvky sú dnes už nahradené zodpovedajúcimi elektronickými obvodmi. Výkonné elektronické riadiace jednotky otvárajú úplne nové možnosti z hľadiska bezpečnosti a komfortu auta. Týmto spôsobom možno s relatívne malým úsilím implementovať zložité systémy ako ABS, ESP, imobilizér, parkovací pilot a ACC.
Tento vývoj úplne zmenil spôsob, akým profesionáli v dielňach pracujú a postupujú. Precízna znalosť systému, aktuálny dielenský softvér a výkonný diagnostický tester riadiacej jednotky sú preto dnes základom pri opravách moderných vozidiel. Diagnostika celej riadiacej jednotky umožňuje komunikáciu s elektronikou vozidla. To znamená, že napríklad v dielni možno rýchlejšie nájsť chyby alebo aktivovať iné servisné funkcie.
Možnosti diagnostiky
Odborný personál v dielni môže pomocou diagnostického systému riadiacej jednotky načítať pamäť porúch systémov inštalovaných vo vozidle. Ak sú tam zadané chybové kódy, odborník ich musí správne interpretovať. Pretože chybový kód v spojení s elektronickým komponentom nemusí nutne znamenať, že je chybný.
Skôr než odborník vymení komponenty, musí klasickými metódami merania zistiť príčiny poruchy. Medzi klasické metódy merania patrí
- - generátory signálu,
- - multimeter resp
Výkonné diagnostické zariadenia ponúkajú v takýchto prípadoch riešenie špecifické pre vozidlo s riadeným vedením. Tu špecialista pracuje prostredníctvom vopred naprogramovaných testovacích krokov. Podporujú ho ilustrácie a špecifikácia cieľových hodnôt. Po úspešnej oprave je možné pamäť chýb vymazať pomocou diagnostického testera.
Diagnostický tester riadiacej jednotky je tiež nevyhnutný pre nasledujúce štandardné práce:
- - odloženie servisných intervalov;
- - oprava brzdy;
- - výmena oleja a batérie.
Okrem toho možno diagnostiku riadiacej jednotky použiť aj na diagnostiku a opravu monitora tlaku v pneumatikách.
Zdroj obrázka: ichefboy/Shutterstock.com