Menu

Samsung tento rok minie na inzercii 14 miliárd dolárov

  • Napísal(a) 
  • Čítať 2820 krát
  • Tlač
  • E-mail

Kórejský gigant podporí svoje výrobky obrovskou reklamnou kampaňou, ktorej hodnota prevyšuje polovicu nášho štátneho rozpočtu. Nie všetky peniaze ale vynakladá rozumne.

 

Za veľkým trhovým podielom v smartfónoch je hlavne obrovská reklamná kampaň. Samsung sa tak peniazmi snaží dobehnúť svojho hlavného konkurenta, Apple. Ten na reklamu vynakladá výrazne menej dolárov a dokonca v mnohých krajinách neinvestuje ani cent.

Trhová hodnota spoločnosti Samsung je 227 miliárd dolárov, pričom svoje meno podporuje účasťou na mnohých masových podujatiach po celom svete. Poslednú dobu sa jej to ale nedarí a za svoje paniaze sa jej dostáva skôr kritiky ako pochvaly.

Dobrým príkladom bolo uvedenie smartfónu Galaxy S4 v New Yorku, či veľká akcia v Sydney kde product-placement vyslovene bil do očí. Vo Veľkej Británii sa zas diváci sťažovali na poslednú sériu reality show X-Factor - “je to súťaž v spievaní, alebo len dlhá reklama na Samsung?”, pýtal sa na Twitteri Ryan Browne.

“Marketing Samsungu je zameraný na dosiahnutie vysnívaného obrazu: byť inovatívny a ďaleko pred konkurenciou”, hovorí profesor Oh Jung-suk zo Seoul National University. Zároveň však dodáva, že “firma bohužiaľ nedokáže efektívne prekryť rozdiel medzi jej zámerom a tým, ako ju zákazníci skutočne berú”.

Samsung minie na reklame väčšiu časť svojich príjmov ako akákoľvek iná firma z prvej dvadsiatky. Podľa dát z Thomson Reuters to je až 5,4 percenta, pričom Apple minie len 0,6 percenta. Problémom Samsungu je aj to, že firma nemá jasnú identitu. A vtedy je podľa viacerých odborníkov z marketingu najrozumnejšie investovať do inzercie. Bohužiaľ pri objeme Samsungom vynaložených investícií sa už nedá očakávať výraznejší posun k lepšiemu, ale len udržať súčasný stav.

Firme sa ale nedarí s poslednými novinkami. Inteligentné hodinky Galaxy Gear od recenzentov obdržali skôr kritiku a prvý smartfón s prehnutým displejom sa predáva hlboko pod očakávania. A pritom práve tieto dva výrobky sú dôležité pre efektívnosť vynaložených prostriedkov na inzerciu - čím viac má firma úspešných jedinečných produktov, tým menej potrebuje investovať do reklamy.

Informáciu priniesol The Guardian

návrat hore

NÁVŠTEVNOSŤ

2024        2023        2022        2021        2020        2019        2018       2017       2016       2015       2014       2013