Budúcnosť spoločnosti Sharp
Hiroshi Sasaoka (CEO Sharp Europe): Sharp stavia na budúce trhy s mobilnými a veľkoformátovými LCD. LCD televízory sú motorom trhu so spotrebnou elektronikou, žiadny iný výrobok sa im v tomto smere nevyrovná.
Čo začalo práve pred desiatimi rokmi ako špecializovaná aplikácia, sa postupne zmenilo v dominantnú technológiu pre televízory a displeje. Sharp ako vynálezca LCD televízorov a popredná LCD technologická spoločnosť hral dôležitú rolu pri podpore tohto rozvoja a určoval trendy prostredníctvom inovácií, ako bol prvý LCD televízor s uhlopriečkou 165 centimetrov (65 palcov) alebo predstavenie Quattron technológie štyroch základných farieb. LCD televízory v súčasnosti tvoria viac než 70 percent celosvetového trhu s televízormi. Len v tomto roku dosiahnu podľa prognóz predaje LCD televízorov na celom svete hranicu minimálne 200 miliónov kusov. Sharp sa zameriava najmä na rýchle rastúci high-tech segment mobilných a veľkoformátových LCD, hoci zostáva aktívny aj na masovom televíznom trhu so špičkovými LCD televízormi s uhlopriečkami v rozmedzí 66 až 116 centimetrov (26 až 46 palcov). LCD výrobca sa na veľtrhu IFA 2011 objaví pod heslom „Špičkový futbal na veľkých obrazovkách“.
IFA, Berlín, 1. september 2011. V roku 2001 uviedla technologická spoločnosť Sharp na trh prvý LCD televízor AQUOS LC-C1, ktorý ohlasoval éru LCD televízorov. Len o desať rokov neskôr prístroje s plochou obrazovkou celkom ovládajú trh s televízormi.
„V roku 1973 sme predstavili našu prvú LCD kalkulačku do vrecka, prvý 3 palcový LCD televízor sa objavil už v roku 1987. V roku 2005 sme sa ako prvá spoločnosť na svete rozhodli zamerať iba na LCD televízory. Pri spätnom pohľade sa dá povedať, že Sharp môže stavať na takmer 40 rokoch skúseností s LCD. Práve naše know-how a skúsenosti v oblasti technológií a výroby nám dnes umožňujú ďalej vylepšovať naše silné postavenie jednej z popredných svetových LCD spoločností," hovorí Hiroshi Sasaoka, CEO spoločnosti Sharp Electronics Europe. „V tomto roku očakávame, že globálny dopyt po LCD televízoroch prekročí 200 miliónov kusov. Podľa našich odhadov čaká výrazný rast najmä segment obrazoviek s veľkosťou 50 palcov a viac. A to nielen, čo sa týka televízorov, ale i na trhu profesionálnych displejov pre e-signage aplikácie," pokračuje Sasaoka.
Posledných niekoľko rokov bolo charakterizovaných dynamickou fázou rastu, ktorá zmenila LCD televízory z okrajového produktu na masový. To má za následok masívnu expanziu výrobných zariadení, inovácie v kvalite obrazu, veľkosti, dizajne a stále sa vylepšujúci pomer technológia/náklady. V súťaži o budúce trhy sa Sharp zameriava na klasické LCD televízory, ale predovšetkým aj na vysoko hodnotný segment mobilných a veľkoformátových LCD.
„Bez ohľadu na to, či sa používajú ako displeje pre chytré telefóny, tablet PC alebo pre veľkoformátové LCD televízory a monitory, sú špičkové technologické know-how, silní partneri pre výrobu a predaj, a supermoderné výrobné zariadenia stále dôležitejším aspektom pre úspech na trhu, než kedykoľvek predtým“ vyhlasuje Sasaoka. „V našej továrni v Sakai máme v súčasnosti najmodernejšiu výrobnú linku na LCD obrazovky na svete, čo nám umožňuje uspokojiť dopyt najmä po špičkových displejoch vo veľkosti uhlopriečky 50 palcov a viac. Zároveň v našej továrni Kameyama II postupne prechádzame na výrobu malých a stredne veľkých displejov z tekutých kryštálov pre mobilné zariadenia v reakcii na rastúci dopyt po vysokokvalitných displejoch pre chytré telefóny a tablet PC,“ pokračuje Sasaoka.
Sharp bude na veľtrhu IFA vystavovať nové 60 a 70 palcové LCD televízory AQUOS vybavené druhou generáciou technológie Quattron a návštevníkom tak ponúkne svoje kompletné súčasné portfólio veľkoformátových energeticky úsporných LCD televízorov, plne multimediálnych a s vynikajúcou kvalitou obrazu. Spoločnosť Sharp odhaduje, že v roku 2011 bude Severná Amerika hlavným trhom pre LCD televízory s obrazovkami 50 palcov a väčšími s dopytom dosahujúcim až šesť miliónov kusov, nasledovať bude Európa s pravdepodobným objemom asi 3 milióny prijímačov.
Veľký dopyt je aj po profesionálnych monitoroch. Prognózy priekopníka LCD ukazujú na rast trhu s e-signage aplikáciami, elektronickými tabuľami a obrazovkami pre videokonferencie zo súčasných troch miliónov až na osem miliónov kusov po celom svete v nasledujúcich štyroch rokoch.
„Naša stratégia pre Európu vychádza z týchto odhadov. Máme v úmysle výrazne posilniť naše európske obchodné aktivity so zameraním na veľkoplošné LCD televízory a displeje. Navyše na získanie väčšieho podielu na trhu chceme posilniť povedomie o našej značke pomocou atraktívnych služieb a ponúk maloobchodníkom a tiež vďaka nášmu spojeniu s európskym futbalovým šampionátom EURO 2012. Ako jeden z EUROTOP sponzorov UEFA začíname na veľtrhu IFA v súvislosti s hlavnou futbalovou udalosťou v budúcom roku rozsiahlu kampaň, ktorá posunie značku Sharp bližšie k predajcom a spotrebiteľom, a pritiahne ich pozornosť k našim výrobkom. Z tohto dôvodu budeme vystavovať na tohtoročnom veľtrhu IFA pod heslom "Špičkový futbal na veľkých obrazovkách,“ vysvetľuje Sasaoka.