HP predstavuje Service Desk riešenie ako cloudovú službu
Spoločnosť HP predstavila nový softvér HP Service Anywhere pre správu IT služieb (ITSM), poskytovaný formou služby (Software-as-a-Service, SaaS) v cloude. Riešenie prináša jednoduché používanie, moderné funkcie a užívateľské rozhranie, ktoré umožní IT profesionálom zvýšiť produktivitu pri správe, podpore prevádzky a zlepšovaní kvality poskytovaných služieb.
HP Service Anywhere ponúka možnosti integrácie s kľúčovými technológiami, ako napr. HP Universal Configuration Management Database (UCMDB), špičkovým nástrojom pre správu služieb, aplikácií a hardvérových komponentov v celom IT prostredí organizácií. Tento nástroj úzko spolupracuje so softvérom HP Universal Discovery, ktorý automatizuje vyhľadávanie IT komponentov a analýzu ich vzájomných závislostí.
Organizácie, ktoré sa snažia zabrániť nedostupnosti služieb a zvýšiť produktivitu zamestnancov, potrebujú pre IT Service Desk jednoduché a agilné riešenia, ktoré pomôžu rýchlo vyriešiť incidenty a pritom pružne reagovať na zmeny podnikových požiadaviek. Organizácie tiež potrebujú znížiť náklady a zložitosť nasadenia či aktualizácie kritických servicedesk-ových riešení služieb a súčasne mať istotu, že pri tom nedôjde k narušeniu poskytovania, alebo zníženiu kvality služieb.
Ako kľúčová súčasť portfólia HP Converged Cloud, HP Service Anywhere je ITSM riešenie, ktoré môže byť poskytované formou služby v cloudovom prostredí. Organizáciám umožňuje rýchlo vyriešiť incidenty v IT a „postrážiť“ dostupnosť kritických služieb. Ponúka intuitívne používateľské rozhranie, jednoduché uvedenie do prevádzky, správu i aktualizácie.
„Organizácie všetkých veľkostí hľadajú IT service desk riešenia, ktoré možno čo najjednoduchšie nasadiť a používať,“ povedal George Flansburg, vedúci správy IT prevádzky spoločnosti ResultsPositive, partnera HP. „Práve takýmto je HP Service Anywhere, ktoré sa dá nakonfigurovať a spustiť v organizáciách všetkých veľkostí už rádovo v týždňoch.“
HP Service Anywhere poskytuje bohatú zbierku funkcionalít service desku, ktoré zahŕňajú príjem a spracovanie požiadaviek od používateľov IT služieb, správu informácií o konfiguráciách IT služieb a ich komponentov, ako aj správu incidentov, problémov a zmien. Z pohľadu používateľa ide o kontaktné miesto, kam môže hlásiť problémy či požiadavky a z ktorého mu budú poskytnuté relevantné súvisiace informácie.
Súčasťou riešenia HP Service Anywhere sú aj nástroje sociálnej komunikácie pre zdieľanie a zaznamenanie rád a histórie čiastkových komunikácií jednotlivých používateľov. Sociálna spolupráca môže zvýšiť úspešnosť nájdenia riešenia problému už pri prvom volaní zákazníka (first call resolution, FCR), skrátiť čas vybavenia požiadavky a obmedziť zdĺhavé odovzdávanie odborných otázok vďaka ich okamžitému smerovaniu ku kompetentným osobám.
„Naši zákazníci vyžadujú také služby service desku, ktoré sú ľahko použiteľné, škálovateľné a vedú k zníženiu celkových nákladov,“ povedal Dan Cavanaugh, servisný manažér pre HP Optimize Practice spoločnosti Linium, partnera HP. „Vďaka softvéru HP Service Anywhere môžeme ponúkať pokročilé služby service desku, vrátane správy rozsiahlych incidentov a zmien, a to prostredníctvom vysoko škálovateľného riešenia, ktoré je poskytované ako služba.“
HP Service Anywhere organizáciám ponúka okrem iného tieto možnosti:
· Rýchle nasadenie a ľahké rozširovanie procesov, založených na najlepších praktikách Information Technology Infrastructure Library (ITIL), ako sú správa incidentov, problémov a zmien, použitím novej „process-designer“ technológie, ktorá je úplne založená na webovskom používateľskom rozhraní a nevyžaduje žiadne programovanie.
· Rýchle a bezstarostné aktualizácie na budúce nové verzie. Vytváranie efektívnych procesných postupov konfiguračným prístupom bez nutnosti programovania umožňuje rozširovanie dátového modelu a vytváranie ľahko použiteľných formulárov.
· Vyššiu produktivitu práce zamestnancov vďaka unikátnej kontextovo orientovanej sociálnej komunikácii integrovanej priamo v nástroji, ktorá ukladá konverzácie priamo k súvisiacim záznamom, čím urýchľuje riešenie problémov.
· Nasadiť robustné hybridné ITSM riešenie, ktoré transparentne kombinuje nástroj HP Service Anywhere, poskytovaný ako cloudovú službu a HP Service Manager, nasadený priamo v organizácii. Prináša to možnosť prepojiť centrálnu IT organizáciu s IT oddeleniami jednotlivých obchodných útvarov.
HP Service Anywhere ponúka správu a podporu komplexného poskytovania služieb a je prevádzkované ako služba, zaručujúca 99,9 % dostupnosť zákazníkom, ako aj zlepšené zabezpečenie.
„IT service desk riešenia musia byť schopné ľahko sa prispôsobovať premenlivým podnikovým prostrediam, aby zaisili čo najvyššiu mieru spoľahlivosti a komfortu pre koncových používateľov,“ povedal Lee Nackman, viceprezident a generálny riaditeľ pre Service and Portfolio Management v divízii HP Software. „HP Service Anywhere ako natívna SaaS aplikácia predstavuje ideálne, funkciami nabité riešenie, ktoré sa dá ľahko a rýchlo sprevádzkovať, spravovať a upgradovať.“
HP ďalej predstavilo službu HP Service Anywhere Foundation Service, ktorá umožní rýchly štart a asistenciu pri nasadení a prispôsobení riešenia pre zákazníka.
Cena a dostupnosť
Softvér HP Service Anywhere bude celosvetovo dostupný priamo od HP, alebo prostredníctvom jeho obchodných partnerov. Cena sa bude odlišovať v závislosti na zmluvných podmienkach, objednanom množstve a lokalite. Základná cena by sa mala začínať pri 89 USD mesačne za používateľa.(1)
HP Service Anywhere tvorí kľúčový komponent HP IT Performance Suite, softvérovej podnikovej platformy budúcej generácie, ktorá umožňuje efektívnejšie spravovať IT infraštruktúru a zvýšiť jej výkon vďaka inteligentnému sledovaniu a riadeniu jednotlivých IT procesov a zložiek.
Online demo je k dispozícii na webových stránkach www.hpserviceanywhere.com, kde v prípade záujmu o testovanie skúšobnej verzie HP Service Anywhere možno vyplniť aj kontaktný predregistračný formulár.