Skupina Slovak Telekom dosiahla za deväť mesiacov výnosy 613 miliónov EUR
Skupina Slovak Telekom dosiahla za prvych devat mesiacov vynosy 613 milionov eur.
„Prvé tri kvartály roka sa vyznačovali reguláciou i silnou konkurenciou v oblasti telekomunikačných služieb, čo sa podpísalo na znížení výnosov oproti minulému roku. Súčasne sme v treťom kvartáli uviedli na trh viaceré novinky ako paušály Happy s mobilným internetom pre každého zákazníka. Som rád, že sme dosiahli výborné výsledky v oblasti digitálnej televízie, či už vďaka dvojcifernému rastu počtu zákazníkov alebo uvedením aplikácie Magio TV Go. Čaká nás náročný vianočný kvartál, v ktorom chceme zabojovať o priazeň slovenského zákazníka zaujímavými akciami a zároveň aj potvrdiť rastúcu pozíciu v ICT segmente vďaka nedávnemu uvedeniu riešenia TelekomCloud,“ uviedol Miroslav Majoroš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom.
Happy, Biznis Star a tablety
Po uvedení nových pre-paid kariet Easy Free a Easy Time odštartoval Telekom v polovici augusta predaj nových paušálov Happy. Ich hlavnými benefitmi sú
nekonečné hovory vo vlastnej sieti i na Slovensku, mobilný internet pre každého zákazníka a najmä nová schéma dotovania akciových telefónov. Vďaka nej si môžu zákazníci kúpiť aj drahšie telefóny za lepších podmienok.
Obmeny portfólia sa dočkal aj biznis segment – začiatkom septembra Telekom predstavil Biznis Star, sériu piatich programov, ktoré ponúkajú všetky služby v jednom kompletnom balíku odstupňovanom podľa preferencií zákazníka.
Počas tretieho kvartálu uviedol Telekom na trh množstvo noviniek vrátane očakávaných bestsellerov ako napríklad iPhone 5. V letnom období stúpol aj predaj tabletov vďaka kampani pre rezidenčných zákazníkov.
Zmena v DSL sieti a 3G pre viac používateľov
Od mája do septembra 2012 realizoval Telekom jednu z najväčších zmien vo svojej DSL sieti – celoplošné zrýchľovanie pripojení zákazníkov s internetom i digitálnou televíziou. Zákazníkom sa výrazne zvýšili rýchlosti sťahovania dát, pričom po novom budú môcť dosiahnuť teoretické maximá od 5 do 20 Mbps.
Pre čoraz väčšie množstvo zákazníkov v 3G sieti rozširuje Telekom jej pokrytie. K 30. septembru 2012 pokrýval signál 3G siete 74 percent populácie, HSPA+ nadstavba bola k dispozícii už v 439 lokalitách.
Rast segmentu TV služieb a štart Magio TV Go
Služby digitálnej televízie Magio využívalo k 30. septembru 2012 už 170 tisíc zákazníkov, čo predstavuje medziročný rast o 12%. Za tretí kvartál sa zvýšil počet zákazníkov o 6 tisíc, čo je najvyšší rast v tomto fiškálnom roku.
Telekom navyše začal 2. júla 2012 poskytovať digitálnu televíziu Magio aj na PC, tablete alebo mobilnom telefóne prostredníctvom aplikácie Magio TV Go.
Výsledky dcérskych spoločností
Dcérske spoločnosti dosiahli veľmi dobré výsledky vo svojich oblastiach podnikania a medziročný rast výnosov.
Výnosy Zoznam a Zoznam Mobile stúpli na 4,3 milióna eur. Spoločnosť PosAm dosiahla zvýšenie výnosov na 18,1 milióna eur (o 14% oproti minulému roku).
Slovak Telekom
Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov
v miliónoch eur |
Q1-Q3 2012 |
Q1-Q3 2011 |
Medziročný nárast/pokles |
Výnosy |
613,2 |
666,9 |
-8,1% |
EBITDA |
259,4 |
297,4 |
-12,8% |
ARPU v eurách (iba mobilná sieť) |
14,0 |
15,0 |
-6,7% |
ARPU = priemerný výnos na zákazníka
Oblasť pevnej siete
Vývoj kľúčových ukazovateľov
V tisícoch |
Q1-Q3 2012 |
Q1-Q3 2011 |
Medziročný nárast/pokles |
Pevné linky |
977 |
1029 |
-5,1% |
Širokopásmové prístupy |
473 |
457 |
+3,5% |
Zákazníci digitálnej TV |
170 |
152 |
+11,8% |
Oblasť mobilnej siete
Počet zákazníkov
v tisícoch |
Q1-Q3 2012 |
Q1-Q3 2011 |
Medziročný nárast/pokles |
Celkový počet |
2 313 |
2 318 |
-0,2% |
- z toho počet zmluvných zákazníkov |
1 457 |
1 442 |
+1,0% |
- z toho počet zákazníkov predplatenej karty Easy |
599 |
643 |
-6,8% |
- z toho počet SIM kariet pre SkyToll |
257 |
233 |
+10,4% |
Poznámka: Údaj 2 313 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili mobilné služby za posledné tri mesiace, dosiahol 2 195 tisíc zákazníkov.