Neoddeliteľná súčasť optimalizácie pre vyhľadávače: Tvorba spätných odkazov
Linkbuilding je neoddeliteľnou súčasťou optimalizácie pre vyhľadávače, pretože spätné odkazy sú pre Google dôležitým hodnotiacim faktorom. Čo presne sú ale spätné odkazy, prečo sú také dôležité a čo robí dobrý spätný odkaz odkazom? Na to všetko sa vám pokúsime odpovedať.
Čo je spätný odkaz?
Dobrý spätný odkaz je odkaz, ktorý sa vytvorí, keď webová stránka vo svojom obsahu odkazuje na svoj zdroj alebo inú webovú stránku. Takéto spätné odkazy sú pre Google dôležitým hodnotiacim faktorom. Princíp je veľmi jednoduchý: čím viac kvalitných spätných odkazov stránka má, tým je populárnejšia a tým lepšie vyhľadávače ako Google obsah preberajú. Preto je aj spätný odkaz dôležitou súčasťou optimalizácie pre vyhľadávače (SEO).
Prečo sú spätné odkazy pre SEO dôležité?
Spätné odkazy sú mierou optimalizácie mimo stránky, a teda dôležitou súčasťou optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Ich vytváranie je dlhodobá záležitosť, ktorá však stojí za každú námahu, pretože len tak môžete zostať na Google konkurencieschopní, odlíšiť sa od ostatných na trhu a postúpiť v hodnotení SERP ( Search Engine Result Pages).
Google vyhodnocuje odkazy z webových stránok a podľa toho umiestňuje do výsledkov vyhľadávania kvalitné webové stránky s relevantným obsahom. Čím viac kvalitných spätných odkazov má webová stránka, tým relevantnejšie sa javí pre Google a tým väčší je pozitívny vplyv na hodnotenie alebo umiestnenie v SERP.
To znamená, že vyhľadávače spätný odkaz vyhodnotia ako odporúčanie pri indexovaní webu. Čím viac spätných odkazov, teda čím viac odporúčaní web má, tým je obsah tejto stránky užitočnejší, relevantnejší a zaujímavejší a tým vyššia je pravdepodobnosť, že sa stránka umiestni na relevantné kľúčové slová napríklad vo výsledkoch vyhľadávania Google.
Ďalšia výhoda vytvárania odkazov pre SEO pochádza zo skutočnosti, že keď získate spätné odkazy z obľúbených a relevantných stránok, Google objaví váš obsah rýchlejšie a umiestni ho vyššie, pretože vyhľadávače ako Google navštevujú tieto stránky častejšie.
Ich využívaním ušetríte pri tvorbe účinnej reklamy, pretože majú dlhodobý efekt a aktuálny cenník SEO služieb, medzi ktoré sa tvorba spätných odkazov zaraďuje, je výhodný aj pre menšie firmy.
Ako silný spätný odkaz vyzerá?
Nielen kvalita stránky určuje hodnotu spätného odkazu. Na to, či vyhľadávače ako Google klasifikujú spätný odkaz ako kvalitný, majú vplyv aj ďalšie faktory.
- - Ukotvený text alebo text odkazu (text alebo slovo, na ktoré je odkaz vytvorený), by mal vždy obsahovať kľúčové slovo pre text odkazu a zohľadňovať obsah odkazovanej stránky.
- - Pozícia alebo umiestnenie prepojenej domény: Odkazy, ktoré sú výraznejšie a umiestnené v hlavnom obsahu, sú lepšie ako odkazy umiestnené v päte alebo na bočnom paneli.
- - Relevantnosť témy: Odkazy by mali byť umiestnené na vhodnom mieste s tematickým a obsahovým odkazom. Neprirodzené odkazy sa z „radara“ vyhľadávača rýchlo stratia.
- - Dofollow alebo nofollow odkazy: Aj v tomto prípade ide o ďalší dôležitý faktor hodnotenia SEO, pričom nofollow odkazy sú o niečo menej hodnotné, dofollow link prenáša , okrem iného, aj podiel autority pôvodnej webovej stránky na cieľovú webovú stránku.
Ak preto pre tieto a iné ďalšie výhody linkbuildingu chcete s ním dosiahnuť úspech v marketingu aj vy, je najlepšie spolupracovať so skúsenou agentúrou, ktorá sa v problematike vyzná najlepšie.
Zdroj obrázka: dizain/Shutterstock.com