Menu

Slovak Telekom posilňuje svoje pozície

  • Napísal(a)  Redakcia
  • Čítať 1997 krát
  • Tlač
  • E-mail

Slovak Telekom posilňuje svoju pozíciu v ICT segmente, mobilnom broadbande a na trhu digitálnej televízie.

  • § Celkové výnosy za prvý polrok: 443,8 miliónov eur
  • § Počet transakcií zmluvných zákazníkov: takmer 510 tisíc za 6 mesiacov
  • § Počet zákazníkov digitálnej televízie k 30.6.2011: 150 tisíc
  • § Rast počtu zákazníkov mobilného broadbandu: 35%
  • § Významné momenty: uvedenie HSPA+, otvorenie dátového centra v Bratislave

„Slovak Telekom v prvom polroku úspešne napĺňa svoje stanovené ciele v troch určených oblastiach. V prvom rade posilňujeme pozíciu v ICT segmente otvorením najväčšieho dátového centra na Slovensku. Ďalšie dve oblasti – mobilný internet a digitálna televízia – dosahujú silný rast počtu používateľov a potvrdzujú našu pozíciu v týchto segmentoch. Zároveň registrujeme tradične vysoký záujem aj o ďalšie služby v portfóliu, o čom svedčí viac ako pol milióna uzavretých zmlúv za šesť mesiacov,“ uviedol výsledky Miroslav Majoroš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom.

Skupina Slovak Telekom dosiahla za prvých šesť mesiacov celkové výnosy vo výške 443,8 miliónov eur, pričom medziročne poklesli o štyri percentá v dôsledku vybraných regulačných opatrení.

Prevádzkový zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) za šesť mesiacov dosiahol takmer 195 miliónov eur. Voľný prevádzkový cash flow za rovnaké obdobie predstavuje 112 miliónov eur.

Oblasť pevnej siete

Výnosy z fixnej siete spoločnosti Slovak Telekom dosiahli za prvý polrok tohto roka 229 miliónov eur. V medziročnom porovnaní došlo k miernemu rastu, ktorý možno pripísať úspešnému zameraniu na ICT služby.

K vyšším výnosom zároveň prispeli aj dcérske spoločnosti. Zoznam a Zoznam Mobile zvýšili medziročne svoje výnosy o viac ako 10 percent na 2,7 milióna eur. EBITDA Zoznam a Zoznam Mobile vzrástla medziročne o viac ako 75 percent – na 0,385 milióna eur.

Spoločnosť PosAm dosiahla za prvý polrok výnosy na úrovni 10,4 milióna eur.

V oblasti fixnej siete dosahuje Slovak Telekom rast v troch oblastiach: ICT, digitálnej televízii i broadbande. Naďalej sa zvyšuje počet širokopásmových prístupov – na 453 tisíc, čo predstavuje medziročne nárast o viac ako 8 percent.

„Na zložení našich výnosov sa čoraz významnejšou mierou podieľa ICT segment, ktorého tržby dosahujú silný medziročný nárast. Otvorenie najväčšieho dátového centra spolu s ďalšími IT projektmi našej spoločnosti priamo potvrdzujú, že orientácia na tento segment má svoj potenciál. Na druhej strane je významný rast viditeľný v oblasti digitálnej televízie, kde sme koncom júna dosiahli hranicu 150 tisíc zákazníkov. Očakávame, že nárast bázy bude naďalej pokračovať – Magio sa za pár rokov stalo pre mnohých zákazníkov symbolom modernej televízie. Navyše chceme byť pionieri aj v tejto oblasti a prinášať ďalšie novinky – preto sme v Magiu v prvom polroku exkluzívne uviedli filmy prvého veľkého štúdia, Universal Studios,“ povedal Miroslav Majoroš.

Oblasť mobilnej siete

Výnosy z mobilnej siete dosiahli za prvých šesť mesiacov roka 2011 takmer 232 miliónov eur, oproti minulému roku sa znížili o sedem percent. Naďalej pretrváva efekt regulácie i pokles priemerných cien služieb.

K 30. júnu 2011 využívalo služby T-Mobilu celkovo 2,349 milióna zákazníkov. Podiel zmluvných zákazníkov kontinuálne rastie, pritom aj nominálny počet sa medziročne resp. aj medzikvartálne zvýšil – na 1,444 milióna. Značný podiel na zákazníckej báze má flexibilná rodina programov Podľa seba, ktorá umožňuje veľké množstvo kombinácií hlasových, SMS i dátových služieb. Slovak Telekom pritom priebežne aktualizuje ponuku Podľa seba o nové či akciové balíčky.

Výraznou súčasťou orientácie na zmluvných zákazníkov je kontinuálna podpora dotovania koncových zariadení. V júni 2011 predstavil Slovak Telekom najširšiu ponuku akciových telefónov na trhu, na ktorú zákazníci reagovali pozitívne.

„Predaj akciových telefónov sa v rámci nášho nového prístupu najväčšej akciovej ponuky na trhu medziročne zvýšil takmer o 40 percent, čo jasne potvrdzuje preferencie zákazníkov na kúpu mesačných programov s akciovým telefónom. V akciovej ponuke dochádza k zmene nákupných preferencií aj pri nových modeloch. V tomto roku je takmer každý druhý predaný telefón smartphone, vo vybraných obdobiach dokonca dosahujú 56% podiel na celkovom predaji,“ uviedol Dušan Švalek, výkonný riaditeľ marketingu spoločnosti Slovak Telekom.

Najpredávanejším operačným systémom v portfóliu je Android a medzi značkami smartphonov vedie Sony Ericsson. Najpredávanejším smartphonom súčasnosti je Sony Ericsson Xperia X8. V rebríčku predajnosti tesne nasleduje Nokia s operačným systémom Symbian. Solídne výsledky predaja zaznamenáva aj iPhone 4 v oboch verziách – čiernej i bielej.

Významným míľnikom prvého polroka 2011 je uvedenie technológie HSPA+ s rýchlosťou do 21 Mbps v slovenskej premiére. Slovak Telekom za prvých 100 dní pokryl 29 lokalít a v súčasnosti už pokrýva takmer 60 miest a obcí po celom Slovensku. Slovak Telekom pritom ráta aj s ďalším využitím technológie HSPA+ a po úspešných testoch uvedie komerčne aj HSPA+ 42 Mbps do konca roka.

„Mobilné dáta naďalej ukazujú svoj potenciál a som rád, že po nasadení novej technológie HSPA+, ako aj výraznom rozšírení pokrytia 3G siete na 51 percent populácie Slovenska nám stúpa počet zákazníkov mobilného broadbandu. Službu Mobilný internet využíva o 35% viac zákazníkov ako vlani a výrazný rast zaznamenávame aj pri internete v mobile – web’n’walk má medziročne takmer o 40% viac používateľov ako pred 12 mesiacmi,” dodal Dušan Švalek.

 

Príloha č.1: Rok 2011 v číslach (neauditované údaje k 30.6.2011)

 

Slovak Telekom

Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov

 

v miliónoch  €

H1 2011

H1 2010

Medziročný   nárast/pokles

Výnosy

443,8

462,9

-4,1%

EBITDA

194,8

212,6

-8,4%

Čistý zisk

61,2

70,1

-12,7%

Voľný prevádzkový cash flow

111,5

125,8

-11,3%

 

Oblasť pevnej siete

Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov

 

v miliónoch €

 H1 2011

H1 2010

Medziročný   nárast/pokles

Výnosy

229,0

228,6

0,2%

EBITDA

84,4

92,8

-9,0%

Voľný prevádzkový cash flow

37,7

47,3

-20,2%

ARPA PSTN (v € / mesiac) 1)

13,9

15,2

-8,6%

1)     ARPA PSTN - MTL a ISDN

 

Vývoj kľúčových nefinančných ukazovateľov

 

v tisícoch

 H1 2011

H1 2010

Medziročný   nárast/pokles

Počet pevných liniek

1 039

1 084

-4,1%

Počet širokopásmových prístupov

453

418

8,3%

Počet zákazníkov digitálnej TV

150

93

61,3%

 

 

Oblasť mobilnej siete

 

Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov

 

v miliónoch €

 H1 2011

H1 2010

Medziročný   nárast/pokles

Výnosy

231,5

248,8

-7,0%

EBITDA

110,4

119,8

-7,8%

Voľný prevádzkový cash flow

73,8

78,5

-6,0%

ARPU (v € / mesiac)

15,1

16,0

-5,6%

 

Počet zákazníkov T-Mobile

 

 v tisícoch

H1 2011

H1 2010

Medziročný   nárast/pokles

Celkový   počet

2 349

2 412

-2,6%

- z toho počet zmluvných zákazníkov

1 444

1 405

2,7%

- z toho počet zákazníkov predplatenej karty Easy

673

807

-16,6%

- z toho počet SIM kariet pre SkyToll

232

200

15,8%

Poznámka:  Údaj 2 349 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby T-Mobile za posledné tri mesiace, dosiahol 2 205 tisíc zákazníkov.

návrat hore

NÁVŠTEVNOSŤ

2022        2021        2020        2019        2018       2017       2016       2015       2014       2013