Telefónica vďaka technológiám HP ponúkne zlepšené mobilné služby
Spoločnosť HP oznámila, že tretí najväčší svetový poskytovateľ telekomunikačných služieb Telefónica S.A. môže vďaka nasadeniu technológií HP zlepšiť svoje služby, ponúkané prostredníctvom širokopásmového mobilného pripojenia miliónom zákazníkov na celom svete.
Telefónica používa komplexné riešenie HP Customer Experience Assurance (CEA), určené pre analýzu mobilnej siete a sledovanie spokojnosti zákazníkov, aby zvýšila ponuku služieb i kvalitu mobilného pripojenia, znížila počet výpadkov siete a optimalizovala náklady, spojené so starostlivosťou o zákazníkov. Riešenie CEA pre spoločnosť Telefónica HP zostavilo v spolupráci so softvérovými vývojármi Zhilabs.
Telefónica nasadí riešenie HP CEA postupne vo všetkých svojich pobočkách na území Ameriky a Európy.
V roku 2011 Telefónica odštartovala procesy, ktorých cieľom bolo rýchlejšie a efektívnejšie riešenie problémov so sieťou a kvalitou služieb. Základným problémom bola správa obrovských objemov dát z rôznych zdrojov, vrátane systémov na podporu prevádzky (operations support systems, OSS), rozsiahlych analýz systému a sieťových komponentov. Telefónica potrebovala nástroj pre prácu so sieťou a jej podrobnú analýzu, ktorý by vychádzal z požiadaviek zákazníkov, bol vysoko škálovateľný a ľahko použiteľný. Ako najvhodnejšie riešenie si vybrala systém HP CEA.
Riešenie HP CEA ponúka najmä:
· Zber dát z rôznych zdrojov, vrátane analýz, logov a záznamov využitia.
· Pokročilé nástroje pre správu siete a kvality služieb s možnosťou analýzy dát v reálnom čase.
· Rôznorodé komplexné prehľady o jednotlivých zákazníkoch, využití služieb, ich kvalite a sieťovú analýzu všetkých využívaných zdrojov.
Vďaka komplexným prehľadom o jednotlivých zákazníkoch s mnohými možnými štatistickými pohľadmi, ktoré sa zameriavajú na využívanie mobilnej siete, služieb a analýzu spokojnosti zákazníkov, prevádzkové a vývojové tímy spoločnosti Telefónica dokážu vytvárať rýchlejšie a efektívnejšie systémy, zabezpečujúce nepretržitú dostupnosť služieb. Riešenie HP CEA tiež spoločnosti Telefónica umožňuje znížiť celkové IT náklady – dokáže lepšie využiť a prepojiť jestvujúce nástroje.
„Presné a detailné prehľady o jednotlivých zákazníkoch, dostupné prostredníctvom riešenia HP CEA, nám umožnia poskytnúť omnoho kvalitnejšie služby,“ povedal Enrique Blanco, technologický riaditeľ spoločnosti Telefónica. „Spoločnosti HP a Zhilabs presne pochopili náš problém, úzko s nami spolupracovali na vývoji funkčného modelu a poskytli skvele previazanú kombináciu výkonného softvéru, konzultačných a integračných služieb, ako aj komplexného projektového riadenia.“
„Poskytovatelia telekomunikačných služieb musia mať k dispozícii komplexný prehľad o spokojnosti zákazníkov, aby mohli vyvíjať a ďalej zlepšovať vysoko personalizované služby,“ povedal David Sliter, viceprezident a generálny riaditeľ obchodnej jednotky Communications, Media and Entertainment v divízii HP Enterprise Services. „Riešenia HP OSS Transformation a Actionable Customer Intelligence ponúkajú široké možnosti pre správu služieb, vďaka ktorým môžu poskytovatelia telekomunikačných služieb, ako je napríklad Telefónica, ponúknuť svojim zákazníkom veľmi hodnotné a personalizované služby.“
HP tiež oznámilo uvedenie kľúčových upgradov niekoľkých ďalších riešení, ktoré sa zameriavajú na zvyšovanie spokojnosti zákazníkov v oblasti telekomunikačných služieb, multimédií a zábavy.
Doplňujúce informácie o riešení HP pre CSP sú k dispozícii na webe www.hp.com/go/oss.