GTS Slovakia otvára nové dátové centrum
Spoločnosť GTS Slovakia otvára v Petržalke nové dátové centrum s celkovou rozlohou viac ako 3 000 m2 so štandardom TIER 3. Jedným z prvých zákazníkov je Poštová banka.
Dátové centrum GTS Slovakia je vybudované podľa najprísnejších bezpečnostných a najnovších technologických štandardov. Čistá plocha dvoch dátových sál je 1100 m2, čo predstavuje kapacitu viac ako 400 technologických stojanov a je pripravená na ďalšie rozšírenie. Prioritami datacentra sú zvýšenie efektivity prevádzky, zníženie nákladov na chladenie, minimalizácia strát energií a nová úroveň poskytovaných doplnkových služieb.
Datacentrum nachádzajúce sa na Úderníckej ulici č. 15 v Petržalke bolo projektované v zmysle štandardov TIER 3, ktoré garantujú dostupnosť služieb 99,982 %, pričom kľúčové funkcionality ako napájanie, chladenie a telekomunikačná infraštruktúra vyhovujú vyššiemu štandardu s dostupnosťou 99,99 %. Výmena komponentov a údržba sa vďaka redundantnému riešeniu robí bez odstávky.
Chladenie je adaptívne, schopné sa prispôsobiť okamžitým potrebám, čím sa dosahuje vysoká efektivita spotreby energie. Minimalizovať negatívny vplyv na životné prostredie bolo primárne zohľadnené už pri samotnom projekte celého riešenia. Portfólio služieb poskytovaných v datacentre sa začína umiestnením fyzického servera, prenájmom priestoru v stojane alebo aj celého technologického stojana, môže sa končiť až pri prenájme ohradenej plochy v dátovom centre. Doplnkovými službami sú napríklad vzdialené ruky, prenájom kancelárie či vlastný uzamykateľný príručný sklad.
Pripojenie:
- dve nezávislé trasy do optickej infraštruktúry spoločnosti GTS (GTS prevádzkuje viac ako 17 000 km optiky v SK, CZ, HU, PL, RO)
- pripojenie do IP, MPLS a L2 VPN sietí v štátoch strednej a východnej Európy
- prístup do internetu prostredníctvom redundantných liniek do Frankfurtu rýchlosťou 20 GBps, Viedne 20 GBps a Prahy 20 GBps
- prepoj k 4 svetovým Tier 1 IP sieťam
- prístup do peeringových centier SIX, NIX, PLIX, BIX, RONIX, VIX, DE-CIX, AMS-IX, LINX
- viac ako 540 peeringov s inými ISP
Podpora pre zákazníkov:
- kontinuálny proaktívny monitoring datacentra
- fyzický prístup do datacentra pre zákazníkov 24 hodín denne
- služba “Remote hands”, reštart zariadení, inteligentná pomoc
- služba vzdialeného prístupu k IT zariadeniam cez IP sieť (vzdialený prístup na konzolu zariadenia, pripojenie vzdialenej klávesnice, myši a monitoru prostredníctvom IP siete)
- konzultácie zo skúsenou obsluhou 24 hodín denne
- 24/7/365 monitoring sieťovej infraštruktúry a služieb
- SLA - Service Level Management
Ako je na tom bezpečnosť?
- 24 hodinová ochrana objektu uniformovanou strážnou službou
- monitoring dátového centra CCTV systémom s kontinuálnym záznamom
- rozdelenie priestoru na bezpečnostné zóny
- pohyb osôb je kontrolovaný elektronickým prístupovým systémom
- bezpečnostné procedúry pre autorizáciu, autentifikáciu a kontrolu prístupu pre zamestnancov i zákazníkov
- 24/7/365 monitoring a management systémov dátového centra GTS NOC