Intel potvrdzuje, že technologickí nadšenci sa menia
- Napísal(a) Ján Michálek
- Čítať 2707 krát
- Tlač
Až 59 % mladých ľudí tvrdí, že jednotlivci sú závislí na technológiách, ženy nad 45 rokov sú väčšími zástancami technológií ako mladšie ženy a bohatší ľudia radšej zdieľajú svoje informácie anonymne. Aj to tvrdí štúdia, ktorú si nechal zhotoviť Intel.
Štúdia skúmala všeobecné postoje k technologickým inováciám a výsledok spochybňuje existujúce predstavy o technologických zvyklostiach. Výskum ukazuje, že mladí tretieho tisícročia (vo veku 18 až 24 rokov) sú súčasnou technológiou nadšení najmenej, zároveň sú však optimistickí pre technológie budúcnosti, ktoré vidia ako viac personalizované. Mladí ľudia chcú maximálne personalizovanú výpočtovú techniku.
Intel Innovation Barometer odhalil, že mladí ľudia sú v skutočnosti v ostrom kontraste s všeobecnou predstavou o týchto „digitálnych domorodcoch“, ktorí sa nedokážu technológiami nasýtiť. Väčšina z nich sa zhoduje na tom, že technológie robia ľudí menej osobnými, ako aj to, že spoločnosť vo všeobecnosti technológie preceňuje. Napriek tomu však veria, že technológie rozvíjajú ich osobné vzťahy (69 %) a vyjadrili nádej, že inovácie v oblasti technológií budú mať pozitívny vplyv na vzdelanie (57 %), dopravu (52 %) a zdravotníctvo (49 %).
Táto generácia je zároveň ochotnejšia anonymne zdieľať dátumy narodenia, GPS záznamov a históriu online nakupovania, v prípade, že to povedie k zvýšeniu úžitku. Osemdesiat šesť percent verí, že technologické inovácie povedú k tomu, že život bude jednoduchší a viac ako jedna tretina je presvedčená, že technológie by ich mali poznať v zmysle vyhodnotenia ich správania a preferencií.
Ženy preberajú technologickú pochodeň
Prieskum ukázal, že staršie ženy a osoby, ktoré žijú v rozvíjajúcich sa trhoch, sú nadšené úlohou, akú technológie v ich živote zohrávajú. Vo všeobecnosti sú ženy nad 45 rokov ochotnejšie než tie mladšie povedať, že ľudia nepoužívajú technológie v dostatočnej miere. Najvýraznejšie zastúpenie je pritom v rozvíjajúcich sa trhoch, akým je napríklad Čína. 7 z 10 žien vo veku nad 45 rokov verí, že ľudia nepoužívajú technológie dostatočne. Ďalej sú presvedčené, že technologické inovácie zlepšia oblasť vzdelávania (66 %), dopravy (58 %), práce (57 %) a zdravotníctva (56 %).
Digitálny blahobyt a zdieľanie dát
Výskum ukázal aj to, že ľudia s vysokými príjmami sú najviac ochotní anonymne zdieľať osobné údaje, ako sú napríklad výsledky laboratórnych testov, či cestovné informácie. Rovnako radi vlastnia technologicky vyspelé zariadenia a sú v kontakte s technológiou ako takou na pravidelnej báze. Zdieľanie dát je podľa výskumu možní aj iniciovať. Trebárs konkrétnou výhodou - znížiť náklady na lieky výmenou za zdieľanie osobných informácií. V tomto prípade sa percento nízkopríjmového spotrebiteľa, ktorý predtým nechcel svoje dáta zdieľať, výrazne zvyšuje, zo 66 % na 80 %. Poukázanie na osobný prospech je najpresvedčivejším spôsobom.
Výskum prebiehal on-line v Brazílii, Číne, Francúzsku, Indii, Indonézii, Taliansku, Japonsku a v Spojených štátoch cez spoločnosť Penn Schoen Berland v mene spoločnosti Intel, od 28. júla do 15. augusta 2013. Realizoval sa na reprezentatívnej vzorke 12 000 dospelých vo veku 18 a viac, s odchýlkou plus/ mínus 0,89 percentuálneho bodu.
Zdroj: TS Intel