Dead Island – so zombíkmi netradične
- Napísal(a) Matúš Paculík
- Zverejnené v Hry
- Čítať 3914 krát
- veľkosť písma zväčšiť veľkosť písma zväčšiť veľkosť písma
- Tlač
Preháňať s alkoholom sa neopláca. To sa človek môže prebudiť do nepríjemného rána, v ktorom je bolesť hlavy to najmenšie zlo. Zoberte si lopatu, namažte koleno eukalyptovou masťou a hurá von z izby – čaká vás svet, kde je najväčšou pochúťkou váš mozog.
Zombíkov má každý rád. Ich neohrabanosť a nemotornosť je doslova zlatá, netrápia vás zbytočnými rečami o počasí a je im srdečne jedno, že máte na sebe trojdňové trenírky. Nič ale nie je dokonalé a aj oni majú svoje muchy (a to doslova) – nepríjemne zapáchajú, jedia surové potraviny živočíšneho pôvodu a robia si zálusk na váš mozog. Podtrhnuté a sčítané, chráňte si svoju hlavu a budete v poriadku.
Hry s nemŕtvymi nepriateľmi sa dajú rozdeliť do dvoch kategórií. Pri prvej budete mať na chrbte zimomriavky a pri potulkách tmavými miestnosťami na chvíľu prestanete aj dýchať. Stresové situácie ale nerobia dobre každému hráčovi a preto existuje aj druhá kategória hier so zombíkmi v hlavnej úlohe. Do nej patrí aj recenzovaný Dead Island, zakladajúci si na zábavnom zabíjaní už raz zabitého.
Úvod do sveta hry sme načrtli na samom začiatku recenzie. Alkoholové opojenie spojené s tabletkami a vynikajúco zvolenou hudbou dokáže hráča správne navnadiť. Následné ranné prebudenie v hotelovej izbe na dovolenkovom ostrove je už typickou ukážkou správneho hororu, keď vlastne nič konkrétne neviete a veci si len domýšľate. Podivné zvuky, krik o pomoc, všade rozhádzaná batožina, nefungujúce výťahy a krv už dávajú tušiť, že táto dovolenka bude skutočne epická.
Na začiatku hry si vyberáte postavu, za ktorú budete hrať. Tento výber síce nie je životne dôležitý, ale má jemný vplyv na samotnú hrateľnosť. Štvorica charakterov je výzorovo dosť odlišná a od ich telesnej schránky sa odvíjajú možnosti pri súbojoch. Niekto je lepší v streľbe, niekto v boji nablízko a niekto dokáže pred zombíkmi rýchlo utekať.
Ostrov, na ktorom sa odohráva príbeh je dosť rozľahlý. Nie všetky jeho časti sú vám okamžite prístupné a klasické preskúmavanie nie je najrozumnejším riešením. Táto hra má totiž príbeh, čo príbeh, ono to je vlastne také malé RPG. Nehrozí tu pobehovanie po predom vyznačených koridoroch, alebo len nudné zabíjanie. Prvých pár minút po prebudení sa budete zoznamovať s prostredím a ovládaním, potom to ale príde a ani sa nenazdáte a ocitnete sa vo víre misií.
Jednotlivé úlohy vám zadávajú NCP postavy, ktorých je v hre niekoľko desiatok (možno aj nejaká ta stovečka). Môžete sa vybrať len po hlavnej dejovej línii, alebo zvoliť cestu Pištu maximalistu a pomôcť úplne každému. To so sebou prináša mierny stereotyp, keďže sa herná dobe predĺži o poriadny kus a zachovať latku zábavy na najvyššej možnej pozícii nedokáže po dobu tridsiatich hodín asi nik.
Jednotlivé úlohy dostávate prakticky výhradne od NPC postáv a počas celej hry si môžete pripadať ako taký poslíček, ktorý sa kvôli toľkému dobru určite dostane do neba. Zháňate svetlice, zapínane generátory, opravujete auto, prípadne zháňate manžela záletníka, váľajúceho sa v drogovom opojení s dievčinou ľahších mravov.
Ako postupujete v hre, tak sa vám sprístupňujú ďalšie a ďalšie časti ostrova, až sa nakoniec rozrastie na veľkú plochu a vy sa bez auta nepohnete ani na krok. Auto vám totiž nielenže ušetrí čas, ale sa s ním dajú aj efektne a hlavne rýchlo zabíjať zombíci. Auto sa síce časom toľkými nárazmi zničí, ale keďže je ostrov veľký, nájdete náhradu pomerne rýchlo.
Za každú splnenú misiu získate peniaze alebo zbraň a hlavne body. Tie zbierate aj pri zabití zombie a keď sa ich hodnota dostane nad stanovené časť, môžete investovať jeden bod do vybratej skúsenosti. Zlepšiť si môžete vaše schopnosti v boji na blízko, strelnými, či vrhacími zbraňami a myslelo sa aj na rôzne bonusy, či menšie opotrebovanie vecí a zbraní.
Bojové nástroje sa na náš vkus až rýchlo opotrebovávajú a po náročnejšej misii sa nevyhnete ich opravovaniu. To sa deje za peniaze, ktoré nachádzate v batožine a mŕtvolám vo vrecku. Dostupné je aj vylepšovanie zbraní, ktoré znova nie je zadarmo, ale za ťažko nájdené doláriky.
Celkovo je hra veľmi zábavná aj vďaka dobre zvládnutému systému súbojov. Jeho sila tkvie v zábavnosti, čo určite nebolo ľahké dosiahnuť pri boji na blízko. Hru som si vyslovene užíval s ručnými zbraňami (mačety, veslá, kovové rúrky), pričom najväčším pomocníkom mi bol kopanec nohou. Je veľmi silný, dokáže odhodiť nepriateľa dostatočne ďaleko a zraziť ho na zem. Potom už väčšinou stačí jeden švih kvalitnou zbraňou a zombie je konečne zneškodnený.
Technické spracovanie hry je aj na dnešnú dobu veľmi dobré, pričom vám pre maximálne detaily postačí grafická karta strednej generácie. My sme hru hrali na počítači so štvorjadrovým procesorom Core i7 920, grafikou NVIDIA GeForce GTX 560 Ti a 27“ monitorom s rozlíšením 2560×1440 bodov. Rýchlosť nám neklesla pod hranicu 50 fps ani v tých najnáročnejších scénach.