Menu

Microsoft kúpil Havok, nástroje pre tvorbu hernej fyziky

  • Napísal(a) 
  • Čítať 1506 krát
  • Tlač
  • E-mail

Microsoft včera na svojom blogu oznámil, že kupuje Havok, spoločnosť vytvárajúcu fyzikálne nástroje pre herných vývojárov. Zatiaľ nie je známe koľko za lídra v oblasti real-time fyzikálnych efektov zaplatila Intelu, ktorému Havok doteraz patril.

Havok bol založený ešte v roku 1998 a v roku 2007 ho kúpil kremíkový gigant Intel. Teraz mení svojho majiteľa opäť, tentoraz sa zaradí do stajní Microsoftu. Havok by však mal ostať dostupný ďalším vývojárom, aj pre iné platformy ako Xbox One a PC, Microsoft tak bude ťažiť nielen z kompletného know-how, ale aj z licencií, keďže biznismodel Havoku neplánuje zmeniť. Základom však bude poskytnúť vývojárom kompletnú sadu nástrojov pre tvorbu obsahu, ku ktorým už teraz patrí napríklad DirectX 12, Visual Studio či Azure.

Vývojári používajú nástroje spoločnosti Havok pri simulácií realistickej fyziky, nevyhnutnej pre každú modernú hru, spomeňme napríklad tituly ako Halo, Assassin´s Creed, či Call of Duty. Využili ho však aj tvorcovia filmov napríklad pri takom trojáčkovom hite akým bol Matrix.

Zdroj: businessinsider.com

návrat hore

NÁVŠTEVNOSŤ

2019        2018       2017       2016       2015       2014       2013