Menu

Slovenské ženy sa v počítačoch vyznajú viac ako si muži myslia

  • Napísal(a) 
  • Čítať 1847 krát
  • Tlač
  • E-mail

Prieskum, ktorý si nechala zhotoviť spoločnosť Intel vyvracia obvyklé stereotypy o počítačovo negramotných blondínkach s ružovými laptopmi. Ženy sa vo svete IT orientujú omnoho lepšie ako si muži myslia a navyše sú pri výbere aj praktickejšie.

Prieskum, ktorý si nechal Intel zhotoviť sa realizoval v ČR, Maďarsku a Slovensku medzi 1 877 respondentmi vo veku 20 až 40 rokov, z toho bolo 1 239 žien a 638 mužov. Týkal sa výberu počítača, a vyvracia tendenciu mužov vidieť svoje polovičky ako netechnické a neschopné správneho výberu. Najväčším prekvapením je zistenie, že ženy nevyberajú notebooky podľa farby a dizajnu a berú ohľad najmä na výkon.

Podľa výskumu sa ženy riadia pri nákupe počítača predovšetkým podľa jeho výkonu, nasleduje výdrž batérie, cena, procesor a funkcie. Dizajn, dotykové ovládanie a farba sú až ďalšie v poradí. U mužov je poradie na prvých štyroch miestach výkon, procesor, cena a výdrž, ďalej je to rovnaké ako u žien. Výsledky sú si vo všetkých troch krajinách vzácne podobné, požiadavky žien odrážajú ich reálne potreby a nekladú taký dôraz na dizajn.

Ženy aj muži sa dokonale zhodujú, pokiaľ ide o možnosti odpojiť od notebooku obrazovku a používať ju samostatne ako tablet. Konvertibilitu by uvítalo 71,5 % žien a 70 % mužov. Za prístroj s odnímateľnou obrazovkou by potom väčšina žien (81 %) bola ochotná priplatiť maximálne do 120 eur, muži v ČR a SR sú o niečo málo benevolentnejší. Obdobne láka aj dotykové ovládanie (72 % žien a 73,4 % mužov).

Pokiaľ dáme ženám na výber medzi tabletom a kategóriou „dva v jednom“ a ultrabookom, osemkrát viac žien by si vybralo „dva v jednom“, u mužov by to bolo dokonca jedenásťkrát viac. Maďarským špecifikom je vysoká dôvera k formátu „dva v jednom“ medzi ženami – ako svoj vysnívaný ich vidí iba jedna tretina. Stolný počítač u žien neletí, vybralo by si ho len 5 % respondentiek. Muži k stolným počítačom tiahnu viac (16,5 %), pretože sa viac venujú hraniu počítačových hier a majú väčší záujem o vytvorenie niečoho vlastného.

 

RUŽOVÝ JE LEN JEDEN ZO STO

Z prieskumov spoločnosti Intel vyšlo najavo, že farba počítača nehrá pre takmer 43 % žien rolu, v Českej republike je to dokonca 54 %. Farebnej palete u žien na Slovensku dominuje konzervatívna čierna pred striebornou a ďalšími výraznejšími farbami v poradí červená, fialová, biela, modrá a zelená. Pre oranžovú, žltú alebo ružovú by sa rozhodla už len približne jedna žena zo sto.

Z výsledkom môžu čerpať aj výrobcovia. Môžu z neho vyvodiť nové impulzy pre farby, o ktoré by medzi ženami bol záujem. Vo všetkých troch krajinách prekvapil záujem o fialovú, ale taktiež modrú a zelenú, ktoré v súčasnosti nepatria medzi najfrekventovanejšie farby počítačov.

Podľa informácií eshopu Alza.sk dominuje z hľadiska farebnosti mobilných počítačov čierna, strieborná a odtiene šedej. Ostatné farby tvoria spolu asi desať percent ponuky. Doterajšie skúsenosti potvrdzujú, že zákazníci vyberajú predovšetkým podľa pomeru cena/výkon.

 

Zdroj: TS Intel

návrat hore

NÁVŠTEVNOSŤ

2019        2018       2017       2016       2015       2014       2013