Menu

Podľa čoho si vybrať webkameru

  • Napísal(a)  Redakcia
  • Čítať 292 krát
  • Tlač
  • E-mail

Webkamery slúžia užívateľom počítačov najmä na komunikáciu a prenášanie video obrazu na konferenciách či skupinových hovoroch. Tento typ kamery sa však začal využívať aj napríklad pri natáčaní live streamov či pri iných typoch videí na YouTube. Podľa čoho však vybrať tú správnu webkameru?

Webkamery množstvo z nás pozná najmä z notebookov, kde je samotná kamera zabudovaná priamo do počítača. Ak však hľadáte skutočne kvalitnú webkameru s perfektným obrazom, mali by ste sa poobzerať najmä po externých kamerách.

Rozlíšenie je základ

Základným prvkom pri výbere správnej a kvalitnej webkamery je jej rozlíšenie, ktoré vyjadruje počet obrazových bodov, z ktorých je nakoniec samotné video zostavené. Skutočne profesionálne webkamery majú minimálne rozlíšenie 1280 x 720 px. Tieto kamery sú postačujúce na videohovory a videokonferencie. 

Tvorcovia YouTube videí, ktorí chcú dosiahnuť čo najlepší obraz, by sa však rozhodne mali porozhliadnuť po webkamerách s rozlíšením 1920 x 1080 pixelov a viac. Pri webkamerách je dôležité aj takzvané FPS, a teda počet snímok za sekundu, ktoré je schopná kamera odoslať. V tomto prípade by ste sa mali hľadať webkamery s FPS 60 a viac.

Zaostrovanie

Pri výbere webkamery je vhodné sa pozrieť aj na funkciu zaostrovania a či ju vôbec daná kamera má. Vo väčšine prípadov ide o automatické ostrenie, čo znamená, že kamera má autofocus, ktorý vám snímku zaostrí.

Mikrofón

Pozrieť sa treba aj na mikrofón, ktorý má väčšina webkamier zabudovaný vo svojom tele. Musíme však priznať, že väčšina z týchto mikrofónov nedosahuje dostatočnú kvalitu, a preto ak potrebujete na svoju videokonferenciu kvalitný obraz aj zvuk, určite by ste mali investovať do externého mikrofónu.

Záver - zhrnutie

Webkamera je jednoznačne doplnkom, ktorý je v dnešnej dobe online komunikácie mimoriadne potrebný. Preto by ste nemali váhať a investovať do poriadnej webkamery časť peňazí. Veľký výber týchto kamier nájdete na stránkach obchodu Alza.sk.

Zdroj obrázka: eleonimages / Shutterstock.com

návrat hore

NÁVŠTEVNOSŤ

2020        2019        2018       2017       2016       2015       2014       2013