Menu

Deň, keď sa v HTC načisto zbláznili

  • Napísal(a) 
  • Čítať 2518 krát
  • Tlač
  • E-mail

Firma balansujúca na pokraji krachu stále nedokáže určiť správnu cenu na svoje smartfóny. Za novinku si pýta viac ako Apple.

Je to už pár rokov, čo bola firma HTC na špičke v segmente smartfónov a nič nenasvedčovalo tomu, že dakedy skončí v problémoch. Niekdajšia hviezda ale pomaly zhasína a ani jej posledné kroky nenasvedčujú tomu, že sa z problémov ešte niekedy vyhrabe.

Stačí sa pozrieť na rebríček predajov za druhý kvartál tohto roku. Prvé miesto patrí Samsungu, ktorý predal 72,6 miliónov mobilných zariadení (21,5 percenta z celosvetového predaja). Na druhom mieste je Apple (47,5 milióna predaných kusov) a trojkou je dravý Huawei s 35,2 miliónmi predaných smartfónov.

V prvej desiatke by ste ale HTC hľadali zbytočne, za tri mesiace nedokázali predbehnúť ani pre nás neznámu značku Vivo, ktorá predala 9,5 milióna kusov. Firma dokonca za toto obdobie vykázala stratu približne 166 miliónov dolárov. Za tri mesiace od uvedenia modelu HTC One M9 firma nedokázala osloviť ani len z časti toľko zákazníkov ako pri predchádzajúcom M8, záujem bol menší o vyše 40 percent.

V svetle týchto súvislostí preto nechápeme cenovú politiku, ktorej sa firma stále drží. Už pri One M9 všetci len krútili hlavou, no pri One M9+ sa firma pokúsila ešte o vyššiu cenu – na Slovensku si zaň pýta 857 eur. Firma vysokú cenu obhajuje kvalitnou kovovou konštrukciou, 5,2“ 2K displejom, dobrým fotoaparátom a výkonným hardvérom. Teda tým, čo ponúka konkurencia za nižšiu sumu.

Aké sú vyhliadky na úspech tohto zariadenia? Na Slovensku určite malé, keďže u nás bohatý zákazník počuje hlavne na slovo Apple, Samsung a zvyšok hľadá cenovo dostupné riešenia. Tu by HTC mohlo získať na popularite, no napríklad aj za bežne vybavenú strednú triedu v podobe modelu Desire 626 si pýta skoro tri stovky.

návrat hore

NÁVŠTEVNOSŤ

2024        2023        2022        2021        2020        2019        2018       2017       2016       2015       2014       2013