Menu

Smartfóny menia názor spoločnosti na digitálne hry

  • Napísal(a)  Redakcia
  • Čítať 3955 krát
  • Tlač
  • E-mail

Digitálny herný priemysel sa mení ako nikdy predtým. Podľa Ericsson ConsumerLab, sa hry stávajú spoločensky prijateľnými a vďaka rozšíreniu smartfónov a tabletov ešte viac dostupnými. 

 

Spotrebitelia stále viac vyhľadávajú inovatívne zariadenia a nástroje, ktoré neustále posúvajú hranice ich zážitku z hrania. „Rozšírenie personalizovaných, viacúčelových zariadení ako sú smartfóny, ako aj používanie aplikácií, umožňuje hrám oslovovať omnoho širšie publikum ako kedykoľvek predtým,“ hovorí Niklas Heyman Rönnblom z Ericsson ConsumerLab. Množstvo dnešných hier využíva internet, najmä pre hranie zo skutočnými protivníkmi v reálnom čase. Výskum preukázal, že hráči za kľúčové považujú kvalitné internetové pokrytie a spoľahlivú a výkonnú sieť. V prípade nestability siete totiž prichádzajú o samotný zážitok z hry. 

Správa Ericsson ConsumerLab vychádza z odpovedí 8000 online respondentov vo veku 16 – 59 rokov v USA, Južnej Kórei a Brazílii. Súčasťou výskumu boli aj hĺbkové rozhovory zo 60 hráčmi v spomínaných krajinách, analytikmi a zástupcami akademickej obce.

Závery výskumu „v kocke“:

  • Profil hráča sa mení. Výskum Ericssonu ukázal, že hry na rôznych zariadeniach (počítače, mobily, tablety) hrá 85 % opýtaných v Južnej Kórei, 75 % v USA a 53 % v Brazílii. Rozdelenie hráčov podľa pohlaví je približne vyrovnané, v Brazílii je medzi používateľmi zastúpených nepatrne viac mužov. 50 % hráčov v USA je starších ako 34 rokov, zatiaľ čo v Južnej Kórei je 50 % používateľov vo veku  40 a viac rokov. Naproti tomu takmer 60 % hráčov v Brazílii je naopak mladších ako 30 rokov.
  • Nie je to šírka pásma, ktorá je najdôležitejším aspektom pre hranie hier, ale skôr stabilita a spoľahlivosť siete. Prerušenie súvislého herného procesu je pre hráčov frustrujúce. 
  • Hry sa stávajú bežnou súčasťou života a používatelia si zvykajú na sofistikovanejšie zariadenia. Táto skúsenosť bude mať vplyv na rozšírenie hier do ďalších oblastí ako je vzdelávanie a osobný rozvoj.

Kompletnú štúdiu „New ways to play games“ nájdete TU.

návrat hore

NÁVŠTEVNOSŤ

2024        2023        2022        2021        2020        2019        2018       2017       2016       2015       2014       2013