Výstrahy
  • JUser: :_load: Nemôžem načítať používateľa s ID: 94
Menu

Rozprávali sme sa o vývoji mobilnej aplikácie banky Zuno

  • Napísal(a) 
  • Čítať 4041 krát
  • Tlač
  • E-mail

Na trhu bankových mobilných aplikácií sa objavil nováčik, ktorý spája všetky funkcionality konkurencie a ponúka tiež niečo navyše. Mobilné aplikácie uľahčujú majiteľovi účtu zjednodušiť elektornické platby a uľahčiť autentifikáciu do platobného systému.

Mobilná aplikácia direct banky Zuno pre operačné systémy iOS a Android neslúži len na tradičné bankové operácie. Stačí zapnúť mód kamera a odfotografovaním faktúry či šeku za vás aplikácia vyplní všetky údaje potrebné na ich zaplatenie. Odfotografovaním svojho občianskeho preukazu si môžete otvoriť účet. Funkcionalitou Vyhľadávač bankomatov môžu užívatelia vyhľadávať okolité bankomaty a pobočky bánk a Slovenskej pošty v rozšírenej realite. 

Aby sme o samotnej aplikácii a jej vývoji zistili viac, vyspovedali sme Petra Lakatu. V Zuno šéfuje produktovému oddeleniu.

Vaša mobilná aplikácia bola už oficiálne predstavená verejnosti. Ste spokojný s jej finálnym výzorom?

Na vývoji aplikácie pracoval vyše pol roka úzky okruh expertov. Každý z členov tímu do projektu investoval svoje skúsenosti a vedomosti s cieľom vyvinúť produkt, ktorý bude reflektovať najmodernejšie trendy mobilného sveta a zároveň bude v súlade s filozofiou Zuno. A tá je postavená predovšetkým na jednoduchosti. Myslím, že sme v tomto smere prekonali očakávania. Nie je to teda len aplikácia samotná, s ktorou sme spokojní, ale teší nás aj jej prijatie na trhu.  

 

Aplikáciu Zuno mnohí nadšenci označujú za najlepšiu bankovú aplikáciu na našom trhu. Čo si o tom myslíte?

Nezostáva mi nič iné, ako im veriť. Okrem pozitívnych hodnotení aplikácie v App Store a Google Play nám to potvrdzujú aj počty stiahnutí, ktoré v priebehu pár týždňov presiahli 12 000. Krátko po uvedení bola istý čas najsťahovanejšou voľne dostupnou aplikáciou pre iOS na Slovensku. A aj niekoľko týždňov po spustení si drží popredné miesto medzi aplikáciami finančných inštitúcií.

 

Čo je hlavnou prednosťou vašej mobilnej aplikácie?

Vieme, že mobile banking by mal klientom zjednodušiť život tým, že si vedia prostredníctvom telefónu skontrolovať zostatok na svojom účte, poslať platbu či nájsť najbližší bankomat. Preto sme vyvinuli jednoduchú a bezpečnú aplikáciu, s ktorou majú to, čo najčastejšie využívajú, vo svojom vrecku.  Aj napriek tomu, že aplikácia obsahuje množstvo funkcionalít a dát, nepotrebujete žiaden návod na to, aby ste zvládli jej ovládanie. Jej najväčšou prednosťou je teda nepochybne jej jednoduchosť, a to aj napriek jej komplexnosti.

 

Obsahuje aplikácia nejaké funkcie, ktoré užívateľ nenájde v bežnom internet bankingu?

Obsahuje. Jedná sa o funkcie, ktoré využívajú špecifiká mobilných telefónov ako je kamera alebo GPS. Je to napríklad skener faktúr či šekov alebo vyhľadávač bankomatov, pobočiek bánk a pôšt. Snahou bolo používateľom aplikácie ešte viac zjednodušiť ich život s bankou.

 

Je niečo, čo  v blízkej dobe chystáte vylepšiť?

Určite nezaspávame na vavrínoch. Na vylepšeniach sme už začali pracovať. Na základe ohlasov na aplikáciu zvažujeme užívateľom umožniť napríklad zmenu používateľského jazyka bez potreby zmeny jazyka v telefóne. Taktiež by sme chceli rozšíriť kompatibilitu o ďalšie Android zariadenia. To je však len zopár posledných postrehov, celý zoznam je oveľa dlhší.

 

Ako dlho trval vývoj aplikácie? Ktorá firma sa podieľala na vývoji? Alebo bola aplikácia vyvinutá interne?

Vývoj bol v rukách českej spoločnosti Zentity a vrátane integrácie, ktorú zabezpečoval náš interný tím, trval približne pol roka. Ak však vezmeme do úvahy aj prípravnú fázu spolu s výberom dodávateľov, výsledkom je obdobie asi jedného roka.

 

Menil sa v priebehu vývoja základný koncept funkcionalít? Museli ste niečo odstraňovať z finálnej verzie?

Základný koncept aplikácie ostal rovnaký, zvyšoval sa len počet funkcionalít. Detaily sme samozrejme dolaďovali priebežne.

 

Prečo ste si vybrali práve iOS a Android? Prečo nie Windows Phone?

V súčasnosti majú platformy iOS a Android najviac užívateľov, čo potvrdil aj náš interný prieskum medzi našimi klientmi. Určite však uvažujeme aj nad verziou pre Windows Phone.

 

V prípade, že budú mať klienti problémy s ovládanim aplikácie, je k dispozícii možnosť kontaktu s technickou podporou pre klientov?

Klienti aj neklienti Zuno môžu využiť call centrum alebo online chat 24 hodín, 7 dní v týždni. Rovnako sa môžu s bankou skontaktovať prostredníctvom Facebooku alebo Twitteru.

 

Bola pre vás výzva chytiť sa tak veľkého projektu ako je vytvorenie mobilnej aplikácie pre bankovníctvo s úplne novými funkcionalitami?

Určite áno. Keď sme sa pozreli na mobilné aplikácie iných bánk, vedeli sme, že chceme prísť s niečím odlišným a čo sa ovládania týka najmä jednoduchším. Nejaký čas sme pred a počas projektu venovali úspešným aplikáciám z iných sektorov, aby sme zistili, čím sa dá inšpirovať a naopak, čomu by sme sa mali vyhnúť. 

 

Mali ste skúsenosti vo vašej doterajšej kariére s vyvíjaním mobile aplikácií alebo toto bola prvá lastovička?

Aj napriek tomu, že mobilná aplikácia pre mňa bola prvou skúsenosťou v tomto smere, dovolím si tvrdiť, že sa nadmieru vydarila.

 

Ste pomerne mladý manažér a riadite početné oddelenie. Ako zvládate skĺbiť pracovný a súkromný život?

Určite poznáte slovné spojenie „work-life balance“. Ja sa však skôr prikláňam k „work-life integration“. To znamená, že práca a osobný život sa prelínaju a zároveň dopĺňajú. Ak nie som spokojný v práci, ovplyvňuje to aj môj súkromný život a naopak. Preto sa o to viac snažím robiť v práci aj v súkromnom živote to, čo ma napĺňa.

Peter vyštudoval Ekonomickú univerzitu v Bratislave. Pred príchodom do ZUNO zbieral skúsenosti v Raiffeisen Bank International a v spoločnosti Accenture. Produktové oddelenie však nie je Petrovou prvou zastávkou v ZUNO. V direct banke mal predtým pod palcom aj online kanály a oddelenie CRM.

návrat hore

NÁVŠTEVNOSŤ

2024        2023        2022        2021        2020        2019        2018       2017       2016       2015       2014       2013