Menu

Might & Magic: Heroes VI

  • Napísal(a)  Peter Michalica
  • Zverejnené v Hry
  • Čítať 4542 krát
  • veľkosť písma zväčšiť veľkosť písma zväčšiť veľkosť písma
  • Tlač
  • E-mail

Konečne sme sa dočkali pokračovania slávnej série Heroes of Might & Magic. 13. októbra vyšiel  šiesty diel s názvom Might & Magic: Heroes VI a treba povedať, že chlapci z Black Hole Entertainment si dali naozaj záležať.

Heroes VI je ťahová stratégia, ktorá z hľadiska ovládania a rozhrania nadväzuje na tretí a piaty diel celej série. Dej sa odohráva štyristo rokov pred udalosťami piateho dielu. V kráľovstve Ashanu znova zúri vojna. Nespokojní anjeli vzkriesia starého generála a piati súrodenci sa bijú o trón.

Asi tak by sa dal jednou vetou zhrnúť jednoduchý príbeh, ktorý je trochu ťažkopádne vyrozprávaný v piatich kampaniach.

V hre je celkovo päť rás a za každú môžete hrať kampaň v ľubovoľnom poradí. Keďže je národov iba päť, tak sa nám do hry nezmestili také mestá ako Dungeon, Conflux či Fortress. V hre celkom chýbajú draci, čo nám aspoň z časti nahrádza hlavná jednotka z celkom nového podvodného národa - vodný duch draka. Zvyšné štyri národy sú zastúpené nemŕtvymi, ľuďmi, pekelníkmi a orkami – alebo ak chcete anglicky - Necropolis, Haven, Inferno, Stronghold a posledný už spomínaný nový národ Sanctuary.

Might__Magic_Heroes_VI_main_menu

Jeden nový národ však nie je jediná novinka v  Heroes VI. Pôvodné národy si ponechali svoje názvy, ale 80% jednotiek v mestách je celkom nových. Ďalšou novinkou je zredukovanie základných surovín a tak si v hre budeme musieť vystačiť s drevom, kameňom, kryštálom a zlatom, ktoré sa ťažia v jednotlivých baniach. Novinkou je, že všetky bane na mape patria pod správu mesta alebo opevnenia, a teda ten kto vlastní mesto, vlastní aj automaticky všetky bane v teritóriu mesta.

Samotné mestá v Heroes VI sú konvertovateľné, čiže pokiaľ vlastníte dve mestá rozličných rás, môžete za určitý objem surovín jednoducho prestavať mesto na národ, s ktorým ste začínali hru. Výhodou konvertovania miest je možnosť centrálneho vyrábania jednotiek naraz v jednom meste. Odpadá tak časovo náročná logistika a behanie od jedného mesta k druhému, aby ste dokázali vyzbierať všetky jednotky produkované v danom týždni.

Hrdinovia

O čom by bola séria Heroes bez hrdinov, však? Hrdina je najdôležitejšia jednotka v celej hre už od počiatku 1. dielu. Hrdina v Heroes predstavuje hlavnú jedinečnú jednotku, ktorú si sami volíte ešte pred začiatkom hry. Hrdinovia sa delia na dve základné skupiny – mage a fighter, podľa toho, či majú predispozície bojovať mágiou alebo studenou oceľou.

Might__Magic_Heroes_VI_hero

Oproti predošlým dielom nastala obrovská zmena v získavaní nových skillov. Po dosiahnutí nového levelu v Heroes VI dostanete jeden skill point a ten si ľubovoľne môžete priradiť na vami zvolený skill. Výber je obmedzený nielen schopnosťami a levelom hrdinu, ale aj dosiahnutými úrovňami predošlých schopností. Strom však mohol byť väčší a prehľadnejší, na systém záložiek si treba zvyknúť. Levelovať sa budete pomalšie, a preto sa oplatí prejsť všetky záložky a dopredu sa zamerať na niektorú z kľúčových schopností hrdinu.

Dôležitú úlohu v hre zohráva reputácia. Každý hrdina sa môže pridať buď na stranu dobra (tears) alebo zla (blood). Hrdina po dosiahnutí piateho levelu získava pri každom boji reputačné body . Ak budete nepriateľské jednotky nemilosrdne zabíjať, bude sa váš hrdina môcť povýšiť na krvavého zabijaka. Naopak, ak je vám sympatickejšia strana sĺz, musíte neutrálne jednotky slabšie ako vaša armáda nechať utiecť. Každá strana má svoje výhody v podobe unikátnych skillov a kúziel a je absolútne na vás, ktorú cestu si zvolíte.

Might__Magic_Heroes_VI_battle_mode

Umelá inteligencia je podľa môjho názoru na veľmi nízkej úrovni aj na najťažšej obtiažnosti. Hru proti AI si užijete jedine v kampani. Čo sa týka skirmishu, tak to nie je s AI žiadna sláva, počítač síce buduje obrovskú armádu, ktorú si však rád oslabuje na neutrálnych jednotkách. Ak sa dostanete do bodu, keď prevyšujete svojou armádou jednotky AI, tak vám bude v každom boji v prvom kole automaticky utekať. Tým pádom ste vyhrali hru a začína to byť nuda. V každom prípade je Heroes VI multiplayerovo orientovaná hra a tak sa dá odpustiť absencia inteligencie u AI.

Čo sa týka multiplayeru, tak budú dostupné dva módy a to sú HOTSEAT (skirmish) a DUEL (je to iba súboj medzi dvoma hrdinami ponechaný z Heroes V). Ja osobne multiplayer doporučujem.

Grafika a hudba

Heroes VI je podľa mňa graficky podarenejší ako predchádzajúci diel. Musím uznať, že vývojári si dali riadnu námahu s vytváraním máp a textúr, modely jednotiek sú dotiahnuté do detailov. Za takúto nádheru však tvrdo platí grafická karta, ktorá sa pri plných detailoch bude pekne zahrievať. Čo sa týka hudby, nečakajte žiadne orgie, ale na ťahovú stratégiu je hudba určite dobrá a príjemne doplňuje vizuálny obraz a celkový dojem pri hraní.

Might__Magic_Heroes_VI_gameplay

Heroes VI je určite dobrá hra, s ktorou si užijete kopec hodín zábavy, či v kampani alebo hre s viacerými hráčmi. Sklamala ma však AI, mestské menu, kde som sa dočkal iba tabuľky namiesto vymodelovaného mesta, ktorý sa mi páčil v Heroese V. V hre je tiež množstvo technických nedostatkov, čo má odstrániť najbližší patch.

hodnotenie

http://www.youtube.com/watch?v=8RL7YqcpDm4

 

Druhý pohľad

Heroes VI sa vydarili, a ako skalný fanúšik série hodnotím návrat ku koreňom prvého až tretieho dielu veľmi pozitívne. Žiadne pseudo-3D, a neprehľadné animácie. Možnosť približovania mapy je už v stratégiách nevyhnutnosťou, a zároveň dôkazom grafického spracovania hry. Množstvom polygónov trochu trpí prehľadnosť, a hoci aktívnych objektov na mape nie je priveľa, môže sa stať, že niektorý z nich miniete. Oproti predošlému dielu je vzhľad postáv a grafika znovu o čosi „rozprávkovejšia“ tak, ako to bolo v dieloch z počiatkov série. Škoda len priveľmi zjednodušeného mestského menu.

Rozdelenie mapy na teritóriá prinieslo oproti prvým štyrom dielom troch pozmenený štýl hry, ktorý pomáha lepšej dynamike a plynulosti akcie. V hre si tak vystačíte aj s menším počtom hrdinov, a nebudete sa zbytočne naháňať od hradu k hradu aby ste pozvláčali jednotky zo všetkých kútov mapy. Čo však jednoznačne chýba, sú draci. Zatiaľ čo v treťom a štvrtom diele boli jednoznačne obľúbenými jednotkami, v šestke si budete musieť nájsť nových favoritov (a minimálne v Haven mohli byť jednotky trochu "ľudskejšie").

Zmenil sa aj systém samotných bojov, hrdina sa síce do boja nezapája aktívne (v zmysle Heroes IV), ale k možnosti použitia mágie pribudol aj „priamy“ útok zbraňou. Používanie jednotlivých kúziel je teraz obmedzené nielen množstvom magickej many, pribudol aj „cooldown“. Fireball v každom kole si už teda nehodíte a musíte viac kombinovať.

Might__Magic_Heroes_VI_skill

Vhodnou inováciou je aj pridanie takmer akýchkoľvek tlačidiel priamo na panel základnej obrazovky. Dokážu tak ušetriť čas, pre nákup nových jednotiek, budov, alebo použitie vami vybraných kúziel tak netreba priveľa klikať. Heroes VI je po poslednom prešľape znovu dobrou hrou, ktorá poteší aj starších hráčov tejto obľúbenej série. Trojka to síce nie je, ale vždy lepšie ako iceboltom do oka. Finálne hodnotenie závisí od toho, ako ďaleko do minulosti sa chcete pozerať, ale v priemere si tú 80-tku Might & Magic: Heroes VI naozaj zaslúži.

Ján Michálek

návrat hore

NÁVŠTEVNOSŤ

2024        2023        2022        2021        2020        2019        2018       2017       2016       2015       2014       2013